[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Rada nadzorcza pewnej polskiej firmy z branży medialnej, posiadająca znaczny wkład kapitału zagranicznego, od pewnego czasu śledzi rosnącą popularność elektronicznego dostępu do prasy oraz innych publikacji na rynkach zagranicznych. Szefostwo spółki postanowiło utworzyć spółkę-córkę o nazwie „eGazety” z siedzibą w nowo wynajętym lokalu, odpowiedzialną za elektroniczną dystrybucję prasy w Polsce i za granicą. Początkowo ma się ona zajmować kolportażem własnych tytułów (Rzeczpospolita, Parkiet, Życie Warszawy), a z czasem rozszerzyć ofertę o nowe wydawnictwa. Odbiorcami elektronicznej prasy będą klienci indywidualni oraz biznesowi w kraju i za granicą, np. MSZ, banki itp. Zarząd jest przekonany, że pozwoli to stosunkowo niewielkimi kosztami zyskać znaczące grono nowych odbiorców, a w przyszłości uniezależnić się od kolporterów fizycznych, jeśli infrastruktura komputerowa w kraju odpowiednio się rozwinie.

Wysokość prowizji pobieranej za kolportaż poszczególnych tytułów będzie uzależniona od wagi papierowej wersji wydania. Prowizja może być też naliczana na kilka sposobów w zależności od formy sprzedaży np:

·         ilość wydań dla okresu prenumeraty (np. 250 wydań rocznie)

·         czas trwania prenumeraty np. (miesiąc, kwartał)

·         sprzedaż egzemplarzowa – pojedyncze wydania

 

Klient, który zakupił/dostał dostęp do prenumeraty bądź określonych tytułów, za pośrednictwem specjalnej aplikacji klienckiej będzie miał możliwość pobrania maksymalnie do 3 razy przysługującego mu wydania, niezależnie, czy będzie to jednoczesne użytkowanie na 3 urządzeniach, czy ponowne pobranie archiwum po awarii urządzenia. Pobrane wydania będą specjalnie zabezpieczone oraz chronione przed niepowołanym kopiowaniem bądź rozpowszechnianiem.

Do realizacji projektu został zatrudniony zespół specjalistów z branży IT (8 programistów, 4 administratorów systemów i baz danych, grafik, kierownik projektu oraz jego zastępca, analitycy oraz architekci), posiadający wystarczającą wiedzę oraz doświadczenie w dziedzinie, aby projekt odniósł sukces. Dział marketingu oraz księgowość będzie wspierana przez odpowiednie działy firmy matki. Dokonano zakupu niezbędnych na tym etapie zasobów – serwerów, komputerów projektowych, oprogramowania, materiałów biurowych. Zespół będzie odpowiedzialny za obmyślenie metod zabezpieczeń elektronicznych wydań oraz napisanie systemu odpowiedzialnego za sprawne dostarczanie wydań do klientów, a także aplikacji klienckich służących do wyświetlania zakupionych gazet. Dostarczanie prasy będzie działało na zasadzie klient-serwer ze względu na konieczność zastosowania różnych aplikacji klienckich dla różnych platform systemowych oraz sprzętowych. W związku z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych posiadających połączenie z Internetem typu PDA z Windows Mobile, iPhone, planowana jest wersja przystosowana także do obsługi tych urządzeń. W przyszłości firma planuje zainteresować się platformami dedykowanymi do czytania ebooków, w obecnej chwili czytniki oparte o e-ink – ze względu na brak wyświetlania kolorów – są mało praktyczne. Kierownik projektu po konsultacjach z programistami musi zdecydować, czy rozwijać aplikację kliencką w technologii umożliwiającej działanie na wielu platformach (Java) czy przygotowywać dedykowaną aplikację dla każdej platformy:

Windows – C#

Linux – JAVA

MacOS – Objective C

 

Projektowi sprzeciwiają się osoby odpowiedzialne za istniejące już w firmie sposoby kolportażu, ponieważ może on oznaczać redukcję ich etatów lub zwolnienie z firmy.

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adbuxwork.keep.pl
  • Copyright (c) 2009 Życie jednak zamyka czasem rozdziały, czy tego chcemy, czy nie | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.