[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Liber KKK
Kaos Keraunos Kybernatos
Peter Caroll
Liber KKK - Kaos Keraunos Kybernatos jest pierwszym kompletnym, systematycznym
programem treningu magii od kilku wiekow. To calkowite zastapienie swietej Magii Abramelina
Maga, ktory to system stal sie przestarzałym ze wzgledu na swoj monoteistyczny
transcendentalizm i poleganie na represyjnych formach ascetycznej gnozy, dzis uwazanej za
nieodpowiednia.
Liber KKK jest przedstawiona jako serie ogolnych technik magicznych, ktore to mag musi
rozwinac w dzialajacy program, wykorzystujac w tym celu takie symbole, narzedzia i formy gnozy
jakie mu osobiscie odpowiadaja. Byloby niewlasciwym dla magii Chaosu by opisywala ona jakies
konkretne wierzenia lub dogmaty, poza tym ze magia dziala jesli wypelni sie pewne generalne
zalozenia. Byloby tez niewlasciwym dla kazdego maga Chaosu niewolnicze trzymanie sie
najdrobniejszych zalozen dowolnego systemu. Wiele mozna sie z Liber KKK nauczyc w samym
procesie dostosowania generalnych procedur do osobistego gustu i celow. Do ich praktykowania
moze przystapic kazdy dorosly. Zas slowo "mag" dotyczy w rownym stopniu obu plci, i uzycie go
w rodzaju meskim jest wylacznie literacka konwencja, wynikla z braku neutralnych form w jezyku.
Liber KKK jest seria dwudziestu pieciu magicznych operacji badz "technik". Piec
klasycznych technik Ewokacji, Dywinacji, Zaklinania, Inwokacji i Iluminacji jest realizowanych na
kazdym z poziomow Czarnoksiestwa, Szamanizmu, Magii Rytualnej, Magii Astralnej i Magii
Wysokiej. W ten sposob cala praca staje sie systematycznym podsumowaniem calej tradycji
magicznych technik, prowadzac maga od prostych praktyk i wytwarzania swych narzedzi do
opanowiania zlozonych eksperymentow na poziomie psychicznym.
Jest wysoce pozadanym by mag dysponowal jakas forma prywatnej swiatyni dla
praktykowania swych technik. Najwazniejsze jest jednak by mag pozostal aktywnym w sprawach
swiatowych przez caly okres swego treningu. Jego dzielo nie moze bowiem powodować
odseparowania sie od otoczenia, lecz raczej winno wykorzystywac go jako poligon doswiadczalny
dla magii. Dlatego tez prywatne interesy, szkoła, praca i stosunki towarzyskie winny być
podstawowym celem jego czarów. I wówczas, przez samo czynienie magii będzie on stopniowo
definiował swój styl i duchowość. Bowiem jest bezsensownym określać duchowość inaczej niż
przez sposób w jaki sie żyje. Jeśli sciezka Magii ma miec swoj duchowy skladnik, to moze byc on
odkryty wylacznie przez praktykowanie; wszelkie namowy i krytyki sa bezuzyteczne.
Nie istnieje zadna gorna granica czasu, jaki nalezy poswiecic na ukonczenie calej tej
praktyki, ale na pewno dolna jest okres roku. Kazdy jednak kto zdola zakonczyc swe operacje w
krotszym okresie, powinien rozwazyc mozliwosc dalszego zaangazowania sie w rozmaite
zyciowe aktywnosci, dla ktorych wsparcia moglby wykorzystac poznane techniki. Obiektywne
rezultaty sa dowodami magii, wszystko inne to mistycyzm.
Fragmenty Kamienia Filozoficznego ktore zawioda w trasmutacji olowiu w zloto, na nic
takze sie nie zdadza jako eliksiry oswiecenia w zyciu pelnym ryzyka i niepewnosci. Mag moze
byc zmuszonym do rozwazenia, czy bedzie musial jakos zaadaptować projekty wykorzystujace
tego typu elementy zanim rozpocznie swa prace.
Dla tych celow, piec klasycznych magicznych aktow Ewokacji, Dywinacji, Zaklinania,
Inwokacji i Iluminacji zostalo zdefiniowanych jak nastepuje:
EWOKACJA:
To praca z istotami ktore moga byc naturalnie wystepujace badz sztucznie stworzone. Moga byc
postrzegane jako niezalezne duchy, fragmenty podswiadomosci maga, lub egregory rozmaitych
gatunkow i form zycia, wszystko w zaleznosci od gustu i uzywanej struktury wierzen. W praktyce
Ewokacji wykonuje sie dla Zaklinania, gdy ewokowane istoty sa naklaniane do tworzenia efektow
wspierających maga. Ewokowane istoty znajduja takze pewne zastosowanie w Dywinacji, gdzie
uzywa sie ich dla odkrycia informacji dla maga.
DYWINACJA:
To wszystkie praktyki w ktorych mag przystepuje do poszerzenia swej percepcji magicznymi
srodkami.
ZAKLINANIE
:
To wszystkie praktyki w ktorych mag probuje narzucic swa wole rzeczywistosci.
INWOKACJA
:
To celowe utozsamienie swiadomosci i nieswiadomosci z jakims archetypem badz znaczacym
ogniwem mysli. Czesto sie wykorzystuje przy tym klasyczne koncepcje poganskich bogow, ale i
inne zalozenia spelniaja swe role. Inwokacje prowadza do stanow inspiracji badz opetania,
podczas ktorych Zaklinanie, Dywinacja i czasem Ewokacja moga byc z wielkimi sukcesami
wykonywane.
ILUMINACJA
:
To celowe przeksztalcanie siebie za pomoca magii, ktore moze opierac sie na czarach Zaklinania
rzuconych na siebie dla naprawienia swych slabosci badz wzmocnienia atutow, oraz Dywinacjach
i Inwokacjach wykonywanych dla inspiracji i znalezienia celu.
Tak wiec wszystkie magiczne operacje wykorzystuja wole, percepcje i wyobraznie, czyli sa
czastkami Zaklinania lub Dywinacji. Wyobraznia jest tym, co zdarza sie gdy wola i percepcja
wzajemnie sie stymuluja.
Piec poziomow magicznej aktywnosci, Czarnoksiestwo, Szamanizm, Magia Rytualna, Astralna i
Wysoka zdefiniowane sa jak nastepuje:
CZARNOKSIESTWO
:
To prosta magia ktora opiera sie na tajemnych wieziach istniejących miedzy fizycznymi
zjawiskami. Czarnoksiestwo jest mechaniczna sztuka, nie wymagajaca dla swego dzialania teorii
o istnieniu powiazan miedzy umyslem operatora i jego celem. Wszelkie efekty powstale z takiego
polaczenia moge byc postrzegane jako dodatkowe wsparcie. Pracujac na poziomie
czarnoksieskim mag tworzy artefakty, narzedzia i instrumenty ktore oddzialywuja magicznie z
fizycznym swiatem, i ktore moga byc ponownie uzyte w bardziej subtelny sposob na innych
poziomach. Praktyka Czarnoksiestwa winna byc przecwiczona dokladnie, bo choc wyglada ona
na prosta, to stanowi podstawe na ktorej opieraja sie wszystkie wyzsze poziomy.
SZAMANIZM
:
Dziala na poziomie transu, wizji, wyobrazni i snu. Otwiera podswiadomosc maga poprzez
negowanie jego psychicznego cenzora rozmaitymi technikami. Wejscie na ten poziom grozi
powaznym niebezpieczenstwem, ktore jesli okaze sie zbyt silne, grozace obsesja lub opetaniem
moze zmusic maga do czestych powrotow do czarnoksiestwa i rytualow dewokujących.
MAGIA
RYTUALNA
:
Laczy ona zdolnosci rozwiniete na poziomach Czarnoksiestwa i Szamanizmu. Mag jednoczy tu
wykorzystanie narzedzi stworzonych na poziomie Czarnoksiestwa z podswiadomymi mocami
Szamanizmu, laczac ich zastosowania w zdyscyplinowanym i kontrolowanym stylu.
MAGIA
ASTRALNA
:
Magia astralna jest realizowana wylacznie przy uzyciu wizualizacji i odmiennych stanow
swiadomosci. Nie wykorzystuje sie w niej zadnych parafernaliow, choc narzedzia i instrumenty z
poprzednich poziomow moga zostac uzyte w formie zwizualizowanych obrazow. Na poczatku
mag bedzie najprawdopodobniej wymagal odosobnienia, ciszy, ciemnosci i znaczacego wysilku
w koncentracji i transie by powiodlo mu sie w tym rodzaju magii, lecz praktyka pozwoli mu w
koncu realizować ja wszedzie.
MAGIA
WYSOKA
:
Magia wysoka jest tym co zdarza sie gdy nie istnieje zadna przeszkoda dla bezposredniego
magicznego efektu woli, zadna bariera dla bezposredniego jasnowidzenia i przewidywanie i
zadna roznica miedzy magiem a dowolna forma swiadomosci w jaka zdecydowal sie wcielic. Dla
wiekszosci ludzi portale Wysokiej Magii otwieraja sie jedynie na kilka krotkich chwil w ich zyciu.
Mag jednak, w miare postepow w swym treningu zyskuje sile woli pozwalajaca mu otworzyc
bramy do cudownosci znacznie czesciej. Nie sa tu przedstawione zadne procedury dla pieciu
technik Wysokiej Magii. Reprezentuje bowiem ona punkt, w ktorym wszelkie wyuczone metody
ustepuja pola intuicyjnemu geniuszowi, i kazdy musi odnalesc klucz do wyzwolenia takich mocy
calkowicie samemu. Pierwsze dwadziescia technik uczy calego arsenalu sztuczek rzucania i
chwytania magicznego piorunu. W Wysokiej Magii pierwotny Chaos naszych serc sam juz go
rzuca i chwyta.
Piec technik na kazdym poziomie moze byc realizowanych w dowolnej kolejnosci, lecz wszystkie
one winny byc ukonczone przed przejsciem na nastepny poziom. Mag winien rozpoczac cala
operacje w dniu ktory jest w jakis sposob znaczacy. Moga to byc urodziny, moze zmiana por
roku. Nalezy przygotować sobie ksiege, w ktorej beda odnotowywane rezultaty w kazdej z
dwudziestu pieciu technik. Jedynie sukcesy moga zostac utrwalone, zas mag musi zmieniac swe
podejscie do kazdej z technik, poki nie uda mu sie osiagnac wartych wzmianki rezultatow.
Pomniejsze wyniki moga byc, jako odnosniki, zanotowane gdzie indziej. Archiwum praktyk Liber
KKK winno bowiem zawierac zestaw znaczących sukcesow w kazdej z uzytych technik.
Pojedynczy sukces przy kazdej z nich jest absolutnym minimum, zas przynajmniej po piec moze
byc dopiero uznane za calosciowa prace.
Za mozliwym wyjatkiem Wysokiej Magii, wszystkie techniki winne byc uprzednio dokladnie
zaplanowane. Przed rozpoczynajacym prace wejsciem do swiatyni, mag winien dokladnie
wiedziec co chce uczynic. Wiekszosc preferuje przygotowanie sobie dokladnego opisu praktyki,
nawet jezli w jej trakcie nie beda go uzywali. Zdarza sie, ze mag w trakcie ceremonii robi sporo
wiecej niz zaplanowal, bowiem prowadza go inspiracja i koniecznosc chwili. Jednak nigdy nie
powinien on rezygnować z tego co zaplanowal, lub rozpoczynac pracy jedynie z ogolna idea
rzucenia jakiegos tam czaru.
Podczas okresu praktykowania technik Liber KKK, mag moze byc zmuszonym bronic sie przed
rezultatami swych wlasnych pomylek i wrogich wplywow psychicznych. Moze takze musiec
czesto regenerować swe zdrowie i moce psychiczne. Dla tych celow doskonale nadaje sie
Gnostycki Ryt Dewokacji. Z praktycznego punktu widzenia jest on zgrabna i potezna technika
Rytualnego Zaklinania wyzej wymienionych potrzeb. Moze byc on uzywany powszechnie
podczas pracy, przede wszystkim jako preludium i zakonczenie kazdej z pierwszych pietnastu
technik.
Czarnoksiestwo
Techniki od Pierwszej do Piatej
Czarnoksiestwo opiera sie przede wszystkim na wykorzystaniu psychicznych powiazan miedzy
fizycznymi fenomenami, i jedynie w drugorzednym stopniu na nawiazaniu takiego powizzania
miedzy nimi a umyslem. Kazda z technik tu wykonywanych wymaga uzycia fizycznych
instrumentow ktore moga byc wykorzystane ponownie na wyzszych poziomach. Jest bardzo
pozadanym, by mag wykonal je samodzielnie. W ostatecznosci moze on zaadaptować do swych
celow istniejace przedmioty jesli sa one bardzo dla niego znaczace, unikalne artefakty, obiekty
przez niego tylko zaprojektowane, badz zdobyte w dziwny lub znaczacy sposob. Nie jest
przypadkiem ze Czarnoksiestwo przypomina czesto pewne dzieciece schematy zachowan.
Dzieci czesto wykazuja naturalna znajomosc prostych zasad magii, nawet jesli brak im
wytrwalosci i woli by zmusic ja do dzialania. Dorosly mag usiluje odzyskac ta dziecieca
wyobraznie, elastycznosc i myslenie zyczeniowe, i zamienic ja w cos o realnej mocy.
Technika Pierwsza - Ewokacja Czarnoksieska
Mag tworzy samodzielnie fetysz - fizyczna reprezentacje istoty, rzezbiac, lepiac badz montujac ja.
Jest ona generalnie przeznaczona do przyciagania powodzenia, chronienia przez odpedzanie
pecha i sluzenia jako rezerwuar mocy dla maga. Zwykle nadaje sie jej forme przypominajaca
jakis rodzaj zyjących badz chimerycznych istot, majaca sugerować jej funkcje. Jesli zas
przypomina z grubsza ludzka sylwetke, wowczas zwie sie ja Homunkulusem. Moze zawierac
czesci ciala maga lub byc nacierana jego krwie czy seksualnymi fluidami. Mag traktuje fetysz jak
zywa istote, karmi ja, rozmawia z nia, nakazuje jej wykorzystac swe wplywy dla zapewnienia mu
powodzenia i przenosic je na niego przy krytycznych zleceniach. Niektorzy magowie wola
tworzyc dwa fetysze, jeden dla narzucania swej woli, drugi dla przynoszenia wiedzy i informacji.
Technika Druga - Dywinacja Czarnoksieska
Mag przygotowuje sobie prosty model wszechswiata jako dywinacyjne narzedzie. Zestaw
Runicznych Kamieni jest tu idealny. Ten czysto zachodni system jest uzyteczny na kazdym
poziomie, podczas gdy I Ching czy Tarot moga okazac sie zbyt zlozone do praktykowania na
poziomach Szamanskich bez poddania ich jakims znaczacym przerobkom. Mag powinien
praktykować dywinacje tak dla generalnych trendow jak i odpowiedzi na konkretne pytania.
Elementy dywinacyjnego narzedzia winny byc postrzegane jako majace dosc bezposrednie
powiazanie z czesciami rzeczywistosci ktore reprezentuja, zas procedury losowania czy
tasowania uwazane za lustrzane odbicie procesow wyboru stosowanych przez Fortune.
Aktywnosc i zlozonosc dywinacyjna powinna byc doprowadzona do czestotliwosci ktora nie
utrudnialaby zapamietania i wdrozenia odpowiedzi. Sluszne jest zasieganie rady wyroczni w
kwestiach, ktore moga potwierdzic badz obalic jej slowa w relatywnie krotkim czasie.
Technika Trzecia - Czarnoksieskie Zaklinanie
Dla rozpoczecia praktyk trzeciej techniki mag musi zdobyc lub przygotować sobie rozmaite
narzedzia, z ktorych najwazniejsza jest magiczna bron do zaklinania. Najlepiej sie ku temu
nadaje niewielka rozdzka lub noz. Nalezy ja wykorzystywac w Gnostyckim Rycie Dewokacji dla
zakreslania pentagramow. Procz tego pomocna moze sie okazac brylka plasteliny lub innego
plastycznego materialu, rozmiarow mniej wiecej piesci. By dokonac Czarnoksieskiego Zaklinania,
mag wykonuje fizyczna reprezentacje swej woli i pragnien, uzywajac przy tym, tam gdzie tylko
jest to mozliwe swej magicznej broni. Tego typu zaklinan powinien on dokonywac od jednego do
kilku razy tygodniowo. Jak zawsze jego celem winno byc wplyniecie na bieg zdarzen, zanim
natura podejmie juz swe decyzje; nie nalezy tez zbytnio naciskac na nia, poprzez zaklinanie
wysoce nieprawdopodobnych zdarzen.
Technika Czwarta - Czarnoksieska Inwokacja
Celem czwartej z technik jest doprowadzenie do radykalnych zmian w zachowaniu maga poprzez
czasowa zmiane jego otoczenia. Nie istnieja zadne ograniczenia roznorodnosci doswiadczen
jakie mag moze pragnac dla siebie zaaranzować. Moze on np. po przeprowadzeniu dokladnych
badan srodowiskowych przeniesc sie w przebraniu do zupelnie obcego dla siebie miejsca i
zaczac odgrywac zupelnie nowe spoleczna role. Alternatywnie, moze on przystroic swa swiatynie
i siebie tak by doswiadczyc przez chwile bycia starozytnym egipskim bogiem. W Czarnoksieskiej
Inwokacji mag testuje do granic mozliwosci umiejetnosc stworzenia narzuconej przez siebie
zmiany, poprzez przeksztalcanie srodowiska i swego zachowania.
Technika Piata - Czarnoksieska Iluminacja
W praktykach Iluminacji celem maga jest dokonanie samoudoskonalenia w pewien precyjnie
zdefiniowany i specyficzny sposob. Chwalebne plany duchowego oswiecenia winny byc bowiem
odrzucone na rzecz zidentyfikowania i przezwyciezenia bardziej oczywistych slabosci i
wzmocnienia swych atutow. Dla praktyki Iluminacji mag tworzy pewien obiekt majacy
reprezentować jego wewnetrzna podroz jako calosc. Z technicznego punktu widzenia nosi on
nazwe "lampy", choc moze miec forme dowolna - od pierscienia do mandali. "Lampa" ta jest
uzywana jako swiadek wobec ktorego sklada sie roznorodne przysięgi i deklaruje rozwiazania.
Zostaja one nastepnie wlaczone w zdobnictwo "lampy". Mag moze byc zmuszony do
przeprowadzania wielu uzupelniających aktow inwokacji, zaklinania, dywinacji, a nawet ewokacji
dla poczynienia postepow w dziele iluminacji. Nie jest niczym niezwykłym niszczenie i
odbudowywanie w jej trakcie calej "lampy".
Szamanizm
Techniki od Szostej do Dziesiatej
Szamanizm opiera sie na wykorzystaniu odmiennych stanow swiadomosci w ktorych aktywna
wizualizacja jak i pasywne poszukiwanie wizji moga najlatwiej wystapic. Najlatwiejsze i
najbezpieczniejsze z nich do wykorzystania sa te, ktore zachodza na pograniczu snu, w
marzeniach i lekkich transach niesionych przez ciche medytacje. Kazda metoda osiagania Gnozy
winna byc dopasowana do osobistych preferencji, jednak w poczatkowych cwiczeniach madrze
jest unikac pewnych niebezpiecznych i ekstatycznych praktyk w ktorych latwo utracic jest
kontrole. Generalnie zalecane jest poglebianie transu przez koncentracje na wizualizacjach i
wizjach niz przez wczesniejsze sieganie do technik ekstremalnej Gnozy. W Szamanizmie mag
usiluje odkryc i ustanowic powiazania miedzy swymi umyslowymi wyobrazeniami i zewnetrznymi
zjawiskami. Wizje czesto przenoszone sa w symbolicznym jezyku, w ktorym choroby moga
przybrac ksztalt np. owadow lub nienawistnych zwierzat, zas leki lub pragnienia ujawnic sie jako
duchy. Mag winien wiec operować na tych obrazach w sposob w jaki sie prezentuja, dewokujac
lub inwokujac owe formy silami swej wizualizacji, i interpretujac ich fizyczne znaczenie wowczas
kiedy jest to konieczne. Szamanizm dazy w ten sposob do wielkiej roznorodnosci praktyk, w
ktorych mag zaczyna rozumiec syntetyzujace symbole obszary swej swiadomosci.
Technika Szosta - Ewokacja Szamanska
W praktyce tej mag dazy do stworzenia wizji istoty, ktora zmusi do zrealizowania swej woli.
Czesto okazuje sie byc pomocnym praktykowanie ze zwizualizowanymi formami stworzen
uzywanych w ewokacji czarnoksieskiej, aczkolwiek nie jest to regula. Generalnie, istoty te
uzywane sa do zachecenia pozadanych wydarzen do zmaterializowania, lub do odnalezienia
specyficznych informacji w sytuacjach, ktore sa zbyt zlozone by wykorzystac proste zaklecia lub
dywinacje. Istoty te dzialaja jak semiinteligentne zaklecia o ograniczonym zakresie niezaleznego
dzialania. Mag dazy do zbudowania silnego zwiazku z istotami jakie przywolal, az do czasu gdy
zaczna one wywierac realne efekty na fizycznym swiecie. Wiele doskonalych operacji mozna
przeprowadzic poprzez kontaktowanie sie z nimi na poziomie snow.
Technika Siodma - Dywinacja Szamanska
W Szamanizmie dywinacje stanowia wizyjne podroze podejmowane dla odpowiedzenia na
poszczegolne pytania. Jednak tradycyjne okreslenie "podroz wizyjna" winno byc rozumiane w
szerokim sensie, tak by wlaczyc w nia odpowiedzi uzyskane na kazdy sposob, czy to poprzez
wyimaginowane glosy, doznania zmyslowe, czy jeszcze inaczej. Generalnie mag stara sie
skoncentrować na swym pytaniu, a nastepnie przejsc w stan marzenia, pol-snu czy transu, i
nastepnie wyzwolic w sobie naplyw obrazow, glosow i innych doznan. Mozna sprobować
przystapic do calkowicie nieskrepowanej wizji, mozna tez sprobować nadac jej jakas strukture
poprzez wyszukiwanie specjalnych w niej symboli, szczegolnie tych wykorzystywanych w
dywinacji czarnoksieskiej.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl adbuxwork.keep.pl
Liber KKK
Kaos Keraunos Kybernatos
Peter Caroll
Liber KKK - Kaos Keraunos Kybernatos jest pierwszym kompletnym, systematycznym
programem treningu magii od kilku wiekow. To calkowite zastapienie swietej Magii Abramelina
Maga, ktory to system stal sie przestarzałym ze wzgledu na swoj monoteistyczny
transcendentalizm i poleganie na represyjnych formach ascetycznej gnozy, dzis uwazanej za
nieodpowiednia.
Liber KKK jest przedstawiona jako serie ogolnych technik magicznych, ktore to mag musi
rozwinac w dzialajacy program, wykorzystujac w tym celu takie symbole, narzedzia i formy gnozy
jakie mu osobiscie odpowiadaja. Byloby niewlasciwym dla magii Chaosu by opisywala ona jakies
konkretne wierzenia lub dogmaty, poza tym ze magia dziala jesli wypelni sie pewne generalne
zalozenia. Byloby tez niewlasciwym dla kazdego maga Chaosu niewolnicze trzymanie sie
najdrobniejszych zalozen dowolnego systemu. Wiele mozna sie z Liber KKK nauczyc w samym
procesie dostosowania generalnych procedur do osobistego gustu i celow. Do ich praktykowania
moze przystapic kazdy dorosly. Zas slowo "mag" dotyczy w rownym stopniu obu plci, i uzycie go
w rodzaju meskim jest wylacznie literacka konwencja, wynikla z braku neutralnych form w jezyku.
Liber KKK jest seria dwudziestu pieciu magicznych operacji badz "technik". Piec
klasycznych technik Ewokacji, Dywinacji, Zaklinania, Inwokacji i Iluminacji jest realizowanych na
kazdym z poziomow Czarnoksiestwa, Szamanizmu, Magii Rytualnej, Magii Astralnej i Magii
Wysokiej. W ten sposob cala praca staje sie systematycznym podsumowaniem calej tradycji
magicznych technik, prowadzac maga od prostych praktyk i wytwarzania swych narzedzi do
opanowiania zlozonych eksperymentow na poziomie psychicznym.
Jest wysoce pozadanym by mag dysponowal jakas forma prywatnej swiatyni dla
praktykowania swych technik. Najwazniejsze jest jednak by mag pozostal aktywnym w sprawach
swiatowych przez caly okres swego treningu. Jego dzielo nie moze bowiem powodować
odseparowania sie od otoczenia, lecz raczej winno wykorzystywac go jako poligon doswiadczalny
dla magii. Dlatego tez prywatne interesy, szkoła, praca i stosunki towarzyskie winny być
podstawowym celem jego czarów. I wówczas, przez samo czynienie magii będzie on stopniowo
definiował swój styl i duchowość. Bowiem jest bezsensownym określać duchowość inaczej niż
przez sposób w jaki sie żyje. Jeśli sciezka Magii ma miec swoj duchowy skladnik, to moze byc on
odkryty wylacznie przez praktykowanie; wszelkie namowy i krytyki sa bezuzyteczne.
Nie istnieje zadna gorna granica czasu, jaki nalezy poswiecic na ukonczenie calej tej
praktyki, ale na pewno dolna jest okres roku. Kazdy jednak kto zdola zakonczyc swe operacje w
krotszym okresie, powinien rozwazyc mozliwosc dalszego zaangazowania sie w rozmaite
zyciowe aktywnosci, dla ktorych wsparcia moglby wykorzystac poznane techniki. Obiektywne
rezultaty sa dowodami magii, wszystko inne to mistycyzm.
Fragmenty Kamienia Filozoficznego ktore zawioda w trasmutacji olowiu w zloto, na nic
takze sie nie zdadza jako eliksiry oswiecenia w zyciu pelnym ryzyka i niepewnosci. Mag moze
byc zmuszonym do rozwazenia, czy bedzie musial jakos zaadaptować projekty wykorzystujace
tego typu elementy zanim rozpocznie swa prace.
Dla tych celow, piec klasycznych magicznych aktow Ewokacji, Dywinacji, Zaklinania,
Inwokacji i Iluminacji zostalo zdefiniowanych jak nastepuje:
EWOKACJA:
To praca z istotami ktore moga byc naturalnie wystepujace badz sztucznie stworzone. Moga byc
postrzegane jako niezalezne duchy, fragmenty podswiadomosci maga, lub egregory rozmaitych
gatunkow i form zycia, wszystko w zaleznosci od gustu i uzywanej struktury wierzen. W praktyce
Ewokacji wykonuje sie dla Zaklinania, gdy ewokowane istoty sa naklaniane do tworzenia efektow
wspierających maga. Ewokowane istoty znajduja takze pewne zastosowanie w Dywinacji, gdzie
uzywa sie ich dla odkrycia informacji dla maga.
DYWINACJA:
To wszystkie praktyki w ktorych mag przystepuje do poszerzenia swej percepcji magicznymi
srodkami.
ZAKLINANIE
:
To wszystkie praktyki w ktorych mag probuje narzucic swa wole rzeczywistosci.
INWOKACJA
:
To celowe utozsamienie swiadomosci i nieswiadomosci z jakims archetypem badz znaczacym
ogniwem mysli. Czesto sie wykorzystuje przy tym klasyczne koncepcje poganskich bogow, ale i
inne zalozenia spelniaja swe role. Inwokacje prowadza do stanow inspiracji badz opetania,
podczas ktorych Zaklinanie, Dywinacja i czasem Ewokacja moga byc z wielkimi sukcesami
wykonywane.
ILUMINACJA
:
To celowe przeksztalcanie siebie za pomoca magii, ktore moze opierac sie na czarach Zaklinania
rzuconych na siebie dla naprawienia swych slabosci badz wzmocnienia atutow, oraz Dywinacjach
i Inwokacjach wykonywanych dla inspiracji i znalezienia celu.
Tak wiec wszystkie magiczne operacje wykorzystuja wole, percepcje i wyobraznie, czyli sa
czastkami Zaklinania lub Dywinacji. Wyobraznia jest tym, co zdarza sie gdy wola i percepcja
wzajemnie sie stymuluja.
Piec poziomow magicznej aktywnosci, Czarnoksiestwo, Szamanizm, Magia Rytualna, Astralna i
Wysoka zdefiniowane sa jak nastepuje:
CZARNOKSIESTWO
:
To prosta magia ktora opiera sie na tajemnych wieziach istniejących miedzy fizycznymi
zjawiskami. Czarnoksiestwo jest mechaniczna sztuka, nie wymagajaca dla swego dzialania teorii
o istnieniu powiazan miedzy umyslem operatora i jego celem. Wszelkie efekty powstale z takiego
polaczenia moge byc postrzegane jako dodatkowe wsparcie. Pracujac na poziomie
czarnoksieskim mag tworzy artefakty, narzedzia i instrumenty ktore oddzialywuja magicznie z
fizycznym swiatem, i ktore moga byc ponownie uzyte w bardziej subtelny sposob na innych
poziomach. Praktyka Czarnoksiestwa winna byc przecwiczona dokladnie, bo choc wyglada ona
na prosta, to stanowi podstawe na ktorej opieraja sie wszystkie wyzsze poziomy.
SZAMANIZM
:
Dziala na poziomie transu, wizji, wyobrazni i snu. Otwiera podswiadomosc maga poprzez
negowanie jego psychicznego cenzora rozmaitymi technikami. Wejscie na ten poziom grozi
powaznym niebezpieczenstwem, ktore jesli okaze sie zbyt silne, grozace obsesja lub opetaniem
moze zmusic maga do czestych powrotow do czarnoksiestwa i rytualow dewokujących.
MAGIA
RYTUALNA
:
Laczy ona zdolnosci rozwiniete na poziomach Czarnoksiestwa i Szamanizmu. Mag jednoczy tu
wykorzystanie narzedzi stworzonych na poziomie Czarnoksiestwa z podswiadomymi mocami
Szamanizmu, laczac ich zastosowania w zdyscyplinowanym i kontrolowanym stylu.
MAGIA
ASTRALNA
:
Magia astralna jest realizowana wylacznie przy uzyciu wizualizacji i odmiennych stanow
swiadomosci. Nie wykorzystuje sie w niej zadnych parafernaliow, choc narzedzia i instrumenty z
poprzednich poziomow moga zostac uzyte w formie zwizualizowanych obrazow. Na poczatku
mag bedzie najprawdopodobniej wymagal odosobnienia, ciszy, ciemnosci i znaczacego wysilku
w koncentracji i transie by powiodlo mu sie w tym rodzaju magii, lecz praktyka pozwoli mu w
koncu realizować ja wszedzie.
MAGIA
WYSOKA
:
Magia wysoka jest tym co zdarza sie gdy nie istnieje zadna przeszkoda dla bezposredniego
magicznego efektu woli, zadna bariera dla bezposredniego jasnowidzenia i przewidywanie i
zadna roznica miedzy magiem a dowolna forma swiadomosci w jaka zdecydowal sie wcielic. Dla
wiekszosci ludzi portale Wysokiej Magii otwieraja sie jedynie na kilka krotkich chwil w ich zyciu.
Mag jednak, w miare postepow w swym treningu zyskuje sile woli pozwalajaca mu otworzyc
bramy do cudownosci znacznie czesciej. Nie sa tu przedstawione zadne procedury dla pieciu
technik Wysokiej Magii. Reprezentuje bowiem ona punkt, w ktorym wszelkie wyuczone metody
ustepuja pola intuicyjnemu geniuszowi, i kazdy musi odnalesc klucz do wyzwolenia takich mocy
calkowicie samemu. Pierwsze dwadziescia technik uczy calego arsenalu sztuczek rzucania i
chwytania magicznego piorunu. W Wysokiej Magii pierwotny Chaos naszych serc sam juz go
rzuca i chwyta.
Piec technik na kazdym poziomie moze byc realizowanych w dowolnej kolejnosci, lecz wszystkie
one winny byc ukonczone przed przejsciem na nastepny poziom. Mag winien rozpoczac cala
operacje w dniu ktory jest w jakis sposob znaczacy. Moga to byc urodziny, moze zmiana por
roku. Nalezy przygotować sobie ksiege, w ktorej beda odnotowywane rezultaty w kazdej z
dwudziestu pieciu technik. Jedynie sukcesy moga zostac utrwalone, zas mag musi zmieniac swe
podejscie do kazdej z technik, poki nie uda mu sie osiagnac wartych wzmianki rezultatow.
Pomniejsze wyniki moga byc, jako odnosniki, zanotowane gdzie indziej. Archiwum praktyk Liber
KKK winno bowiem zawierac zestaw znaczących sukcesow w kazdej z uzytych technik.
Pojedynczy sukces przy kazdej z nich jest absolutnym minimum, zas przynajmniej po piec moze
byc dopiero uznane za calosciowa prace.
Za mozliwym wyjatkiem Wysokiej Magii, wszystkie techniki winne byc uprzednio dokladnie
zaplanowane. Przed rozpoczynajacym prace wejsciem do swiatyni, mag winien dokladnie
wiedziec co chce uczynic. Wiekszosc preferuje przygotowanie sobie dokladnego opisu praktyki,
nawet jezli w jej trakcie nie beda go uzywali. Zdarza sie, ze mag w trakcie ceremonii robi sporo
wiecej niz zaplanowal, bowiem prowadza go inspiracja i koniecznosc chwili. Jednak nigdy nie
powinien on rezygnować z tego co zaplanowal, lub rozpoczynac pracy jedynie z ogolna idea
rzucenia jakiegos tam czaru.
Podczas okresu praktykowania technik Liber KKK, mag moze byc zmuszonym bronic sie przed
rezultatami swych wlasnych pomylek i wrogich wplywow psychicznych. Moze takze musiec
czesto regenerować swe zdrowie i moce psychiczne. Dla tych celow doskonale nadaje sie
Gnostycki Ryt Dewokacji. Z praktycznego punktu widzenia jest on zgrabna i potezna technika
Rytualnego Zaklinania wyzej wymienionych potrzeb. Moze byc on uzywany powszechnie
podczas pracy, przede wszystkim jako preludium i zakonczenie kazdej z pierwszych pietnastu
technik.
Czarnoksiestwo
Techniki od Pierwszej do Piatej
Czarnoksiestwo opiera sie przede wszystkim na wykorzystaniu psychicznych powiazan miedzy
fizycznymi fenomenami, i jedynie w drugorzednym stopniu na nawiazaniu takiego powizzania
miedzy nimi a umyslem. Kazda z technik tu wykonywanych wymaga uzycia fizycznych
instrumentow ktore moga byc wykorzystane ponownie na wyzszych poziomach. Jest bardzo
pozadanym, by mag wykonal je samodzielnie. W ostatecznosci moze on zaadaptować do swych
celow istniejace przedmioty jesli sa one bardzo dla niego znaczace, unikalne artefakty, obiekty
przez niego tylko zaprojektowane, badz zdobyte w dziwny lub znaczacy sposob. Nie jest
przypadkiem ze Czarnoksiestwo przypomina czesto pewne dzieciece schematy zachowan.
Dzieci czesto wykazuja naturalna znajomosc prostych zasad magii, nawet jesli brak im
wytrwalosci i woli by zmusic ja do dzialania. Dorosly mag usiluje odzyskac ta dziecieca
wyobraznie, elastycznosc i myslenie zyczeniowe, i zamienic ja w cos o realnej mocy.
Technika Pierwsza - Ewokacja Czarnoksieska
Mag tworzy samodzielnie fetysz - fizyczna reprezentacje istoty, rzezbiac, lepiac badz montujac ja.
Jest ona generalnie przeznaczona do przyciagania powodzenia, chronienia przez odpedzanie
pecha i sluzenia jako rezerwuar mocy dla maga. Zwykle nadaje sie jej forme przypominajaca
jakis rodzaj zyjących badz chimerycznych istot, majaca sugerować jej funkcje. Jesli zas
przypomina z grubsza ludzka sylwetke, wowczas zwie sie ja Homunkulusem. Moze zawierac
czesci ciala maga lub byc nacierana jego krwie czy seksualnymi fluidami. Mag traktuje fetysz jak
zywa istote, karmi ja, rozmawia z nia, nakazuje jej wykorzystac swe wplywy dla zapewnienia mu
powodzenia i przenosic je na niego przy krytycznych zleceniach. Niektorzy magowie wola
tworzyc dwa fetysze, jeden dla narzucania swej woli, drugi dla przynoszenia wiedzy i informacji.
Technika Druga - Dywinacja Czarnoksieska
Mag przygotowuje sobie prosty model wszechswiata jako dywinacyjne narzedzie. Zestaw
Runicznych Kamieni jest tu idealny. Ten czysto zachodni system jest uzyteczny na kazdym
poziomie, podczas gdy I Ching czy Tarot moga okazac sie zbyt zlozone do praktykowania na
poziomach Szamanskich bez poddania ich jakims znaczacym przerobkom. Mag powinien
praktykować dywinacje tak dla generalnych trendow jak i odpowiedzi na konkretne pytania.
Elementy dywinacyjnego narzedzia winny byc postrzegane jako majace dosc bezposrednie
powiazanie z czesciami rzeczywistosci ktore reprezentuja, zas procedury losowania czy
tasowania uwazane za lustrzane odbicie procesow wyboru stosowanych przez Fortune.
Aktywnosc i zlozonosc dywinacyjna powinna byc doprowadzona do czestotliwosci ktora nie
utrudnialaby zapamietania i wdrozenia odpowiedzi. Sluszne jest zasieganie rady wyroczni w
kwestiach, ktore moga potwierdzic badz obalic jej slowa w relatywnie krotkim czasie.
Technika Trzecia - Czarnoksieskie Zaklinanie
Dla rozpoczecia praktyk trzeciej techniki mag musi zdobyc lub przygotować sobie rozmaite
narzedzia, z ktorych najwazniejsza jest magiczna bron do zaklinania. Najlepiej sie ku temu
nadaje niewielka rozdzka lub noz. Nalezy ja wykorzystywac w Gnostyckim Rycie Dewokacji dla
zakreslania pentagramow. Procz tego pomocna moze sie okazac brylka plasteliny lub innego
plastycznego materialu, rozmiarow mniej wiecej piesci. By dokonac Czarnoksieskiego Zaklinania,
mag wykonuje fizyczna reprezentacje swej woli i pragnien, uzywajac przy tym, tam gdzie tylko
jest to mozliwe swej magicznej broni. Tego typu zaklinan powinien on dokonywac od jednego do
kilku razy tygodniowo. Jak zawsze jego celem winno byc wplyniecie na bieg zdarzen, zanim
natura podejmie juz swe decyzje; nie nalezy tez zbytnio naciskac na nia, poprzez zaklinanie
wysoce nieprawdopodobnych zdarzen.
Technika Czwarta - Czarnoksieska Inwokacja
Celem czwartej z technik jest doprowadzenie do radykalnych zmian w zachowaniu maga poprzez
czasowa zmiane jego otoczenia. Nie istnieja zadne ograniczenia roznorodnosci doswiadczen
jakie mag moze pragnac dla siebie zaaranzować. Moze on np. po przeprowadzeniu dokladnych
badan srodowiskowych przeniesc sie w przebraniu do zupelnie obcego dla siebie miejsca i
zaczac odgrywac zupelnie nowe spoleczna role. Alternatywnie, moze on przystroic swa swiatynie
i siebie tak by doswiadczyc przez chwile bycia starozytnym egipskim bogiem. W Czarnoksieskiej
Inwokacji mag testuje do granic mozliwosci umiejetnosc stworzenia narzuconej przez siebie
zmiany, poprzez przeksztalcanie srodowiska i swego zachowania.
Technika Piata - Czarnoksieska Iluminacja
W praktykach Iluminacji celem maga jest dokonanie samoudoskonalenia w pewien precyjnie
zdefiniowany i specyficzny sposob. Chwalebne plany duchowego oswiecenia winny byc bowiem
odrzucone na rzecz zidentyfikowania i przezwyciezenia bardziej oczywistych slabosci i
wzmocnienia swych atutow. Dla praktyki Iluminacji mag tworzy pewien obiekt majacy
reprezentować jego wewnetrzna podroz jako calosc. Z technicznego punktu widzenia nosi on
nazwe "lampy", choc moze miec forme dowolna - od pierscienia do mandali. "Lampa" ta jest
uzywana jako swiadek wobec ktorego sklada sie roznorodne przysięgi i deklaruje rozwiazania.
Zostaja one nastepnie wlaczone w zdobnictwo "lampy". Mag moze byc zmuszony do
przeprowadzania wielu uzupelniających aktow inwokacji, zaklinania, dywinacji, a nawet ewokacji
dla poczynienia postepow w dziele iluminacji. Nie jest niczym niezwykłym niszczenie i
odbudowywanie w jej trakcie calej "lampy".
Szamanizm
Techniki od Szostej do Dziesiatej
Szamanizm opiera sie na wykorzystaniu odmiennych stanow swiadomosci w ktorych aktywna
wizualizacja jak i pasywne poszukiwanie wizji moga najlatwiej wystapic. Najlatwiejsze i
najbezpieczniejsze z nich do wykorzystania sa te, ktore zachodza na pograniczu snu, w
marzeniach i lekkich transach niesionych przez ciche medytacje. Kazda metoda osiagania Gnozy
winna byc dopasowana do osobistych preferencji, jednak w poczatkowych cwiczeniach madrze
jest unikac pewnych niebezpiecznych i ekstatycznych praktyk w ktorych latwo utracic jest
kontrole. Generalnie zalecane jest poglebianie transu przez koncentracje na wizualizacjach i
wizjach niz przez wczesniejsze sieganie do technik ekstremalnej Gnozy. W Szamanizmie mag
usiluje odkryc i ustanowic powiazania miedzy swymi umyslowymi wyobrazeniami i zewnetrznymi
zjawiskami. Wizje czesto przenoszone sa w symbolicznym jezyku, w ktorym choroby moga
przybrac ksztalt np. owadow lub nienawistnych zwierzat, zas leki lub pragnienia ujawnic sie jako
duchy. Mag winien wiec operować na tych obrazach w sposob w jaki sie prezentuja, dewokujac
lub inwokujac owe formy silami swej wizualizacji, i interpretujac ich fizyczne znaczenie wowczas
kiedy jest to konieczne. Szamanizm dazy w ten sposob do wielkiej roznorodnosci praktyk, w
ktorych mag zaczyna rozumiec syntetyzujace symbole obszary swej swiadomosci.
Technika Szosta - Ewokacja Szamanska
W praktyce tej mag dazy do stworzenia wizji istoty, ktora zmusi do zrealizowania swej woli.
Czesto okazuje sie byc pomocnym praktykowanie ze zwizualizowanymi formami stworzen
uzywanych w ewokacji czarnoksieskiej, aczkolwiek nie jest to regula. Generalnie, istoty te
uzywane sa do zachecenia pozadanych wydarzen do zmaterializowania, lub do odnalezienia
specyficznych informacji w sytuacjach, ktore sa zbyt zlozone by wykorzystac proste zaklecia lub
dywinacje. Istoty te dzialaja jak semiinteligentne zaklecia o ograniczonym zakresie niezaleznego
dzialania. Mag dazy do zbudowania silnego zwiazku z istotami jakie przywolal, az do czasu gdy
zaczna one wywierac realne efekty na fizycznym swiecie. Wiele doskonalych operacji mozna
przeprowadzic poprzez kontaktowanie sie z nimi na poziomie snow.
Technika Siodma - Dywinacja Szamanska
W Szamanizmie dywinacje stanowia wizyjne podroze podejmowane dla odpowiedzenia na
poszczegolne pytania. Jednak tradycyjne okreslenie "podroz wizyjna" winno byc rozumiane w
szerokim sensie, tak by wlaczyc w nia odpowiedzi uzyskane na kazdy sposob, czy to poprzez
wyimaginowane glosy, doznania zmyslowe, czy jeszcze inaczej. Generalnie mag stara sie
skoncentrować na swym pytaniu, a nastepnie przejsc w stan marzenia, pol-snu czy transu, i
nastepnie wyzwolic w sobie naplyw obrazow, glosow i innych doznan. Mozna sprobować
przystapic do calkowicie nieskrepowanej wizji, mozna tez sprobować nadac jej jakas strukture
poprzez wyszukiwanie specjalnych w niej symboli, szczegolnie tych wykorzystywanych w
dywinacji czarnoksieskiej.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]